Treci la fapte

In afacerea ta Forever ai acum in fata obiective ambitioase precum Double your sales si 20.000 pentru 20 de ani. Este firesc sa te intrebi daca sunt obiective realiste si daca vei putea aduce o contributie consistenta la atingerea lor. Iar raspunsul este DA, cu o conditie: sa treci la fapte!

Exista un principiu fundamental care spune ca totul este creat de doua ori: mai intai in mintea omului, apoi in realitate. Din pacate, cele mai multe dintre gandurile si dorintele noastre raman la nivelul imaginatiei, deoarece nu avem capacitatea necesara pentru a le transforma in realitate. Daca am avea-o, atunci nu ar mai exista limite in devenirea noastra. Ce ne impiedica sa ne apropiem de acest ideal?

Cauza se gaseste in natura umana. Multi oameni sunt inclinati din fire catre superficialitate, comoditate, ignoranta sau nerabdare. Iar a infaptui lucruri inseamna a te lupta cu aceste trasaturi. Daca vei intreba pe cei mai de succes FBO, ei iti vor spune ca ceea ce i-a ajutat sa urce a fost faptul ca au cautat, in permanenta, cu tenacitate, clienti pentru produse si prospecti pentru a-i inscrie in afacere. Punct. Acesta este secretul lor, iar el presupune invingerea trasaturilor firii umane mentionate anterior. Cum fac ei?

In primul rand, ei sunt convinsi de ceea ce intreprind. Au incredere in calitatea produselor, in potentialul afacerii, in capacitatea lor de a-si atinge obiectivele si, in general, au incredere in oameni. Ei nu se indoiesc de toate acestea deoarece cunosc evolutia in timp a companiei Forever si stiu de ce merita sa fie optimisti.

In al doilea rand, sunt oameni plini de energie, iar asta ii face sa transpuna ideile in actiune. Stiu sa-si castige si pastreze energia prin miscare fizica, hrana de calitate, activitate mentala sustinuta, stare de spirit superioara. In plus, ei consuma suplimente si bauturi nutritive Forever, benefice pentru cresterea nivelului de energie.

Oamenii de actiune sunt caracterizati de autodisciplina. Ea poate fi definita ca puterea de a te forta sa faci ceea ce stii ca trebuie sa faci, atunci cand trebuie sa o faci, fie ca iti place sau nu. In viata de zi cu zi, oamenii caracterizati de autodisciplina se trezesc mai devreme decat ceilalti, lucreaza mai mult si mai organizat si se abtin de la acele activitati placute, dar care nu aduc nici un folos, lor sau celor din jur.

Dar poate ca cea mai importanta trasatura a oamenilor de actiune este perseverenta. Un studiu desfasurat in industria de vanzari directe arata ca jumatate dintre oamenii care practica aceste afaceri contacteaza un cumparator sau un distribuitor potential doar o singura data, apoi renunta si trec la urmatorul. Doar 20% dintre ei revin de cinci sau mai multe ori. Acelasi studiu arata ca 80% dintre vanzari si inscrieri se fac dupa cel putin cinci contacte. De aici rezulta ca doar 20% dintre distribuitori au perseverenta necesara si ca lor le revin 80% dintre vanzari. Tu te afli printre ei?

In dezvoltarea mea profesionala am petrecut cativa ani oferind consultanta de marketing. Si nu intelegeam de ce afacerea mea nu crestea. Din dialogurile cu clientii mi-am dat seama ca, de fapt, ceea ce asteapta ei sunt fapte, nu vorbe. De indata ce m-am implicat in punerea in practica a actiunilor de marketing recomandate, afacerea a progresat. Si atunci am inteles de ce mentorul meu, Jay Conrad Levinson, a incheiat lista sa de 200 de  arme de guerrilla marketing cu cea mai importanta dintre ele: Treci la fapte. Este principiul la care sa te intorci atunci cand obiectivele ti se par dificile, vanzarile nu merg asa cum ar trebui sau atunci cand anumite rezultate nu te satisfac. Este aliatul care te ajuta sa invingi comoditatea si te propulseaza catre urmatoarele niveluri din Planul de Marketing.

 

EXERCITIU

Atunci cand stii ca ai de facut ceva, treci direct la fapte, nu te gandi prea mult la motive, context sau consecinte. Nu da ocazie comoditatii sau prea multei griji de sine sa-ti acapareze vointa si, astfel, sa-ti gasesti justificari ca sa nu mai faci acel lucru. De exemplu, daca trebuie sa te trezesti la ora 5:00, nu mai sta in asternuturi sa-ti plangi de mila ca trebuie sa te scoli asa devreme. Pur si simplu ridica-te din pat si mergi sa te speli pe fata. Iar daca in ziua aceea ai in plan zece telefoane catre prospecti, fa-ti timp si da-le, fara a-ti da ragaz sa te lamentezi si sa cauti motive pentru care sa suni doar sapte.

 

Alexandru Israil

Specialist marketing